Rukovodioci / direktori prodaje i marketinga, planiraju, upravljaju i koordiniraju prodajom i marketinškim aktivnostima nekog privrednog društva ili organizacije koje pružaju usluge prodaje i marketinga drugim privrednim društvima i organizacijama.
        Nivo vještina:
        Vešt
      
    Provjera plate
Zadaci i dužnosti
- Planiranje i organizovanje posebnih prodajnih i marketinških programa na osnovu procjene tržišta i podataka o prodaji
 - Utvrđivanje cjenovnika, rabata i uslova isporuke, budžeta za promocije, metoda prodaje, posebnih inicijativa i kampanja
 - Utvrđivanje i upravljanje operativnim i administrativnim procedurama vezanih za aktivnosti prodaje i marketinga
 - Vođenje i upravljanje aktivnostima prodaje i osoblja za marketing
 - Planiranje i upravljanje tekućim poslovima
 - Utvrđivanje, upravljanje i kontrolu troškova da bi se obezbjedilo efikasno korišćenje sredstava
 - Nadgledanje izbora, obuke i rada zaposlenih
 - Zastupanje privrednog društva ili organizacije na prodajnim ili marketinškim konvencijama, sajamskim izložbama i ostalim skupovima