Stručnjaci za socijalni rad i savjetovanje daju savjete i usmjeravaju pojedince, porodice, grupe, zajednice i organizacije kao odgovor na društvene i lične teškoće. Pomažu klijentima da razviju vještine i pristupe sredstvima i službama podrške za rješavanje problema koji nastaju zbog nezaposlenosti, siromaštva, invaliditeta, zavisnosti, kriminala i delikventnog ponašanja, bračnih i drugih problema.
Nivo vještina:
Visoko kvalifikovana
Provjera plate
Zadaci i dužnosti
- Razgovor sa klijentima, pojedinačno, u krugu porodice ili u grupama, radi procjene njihove situacije i problema i utvrđivanja neophodnih usluga
- Analiziranje situacije klijenta i predstavljanje alternativnih rješenja problema
- Sastavljanje dokumentacije o predmetu ili izvještaja za sudove i druge zakonske postupke
- Pružanje savjetodavnih usluga, terapije i usluga posredništva i organizovanje grupnih sastanaka radi pružanja pomoći klijentima da razviju vještine neophodne za rješavanje njihovih socijalnih i ličnih problema
- Planiranje i primjenu programa pomoći klijentima uključujući i intervencije u kriznim situacijama i upućivanje na organizacije koje pružaju finansijsku pomoć, pravnu pomoć, pomoć za stanovanje, ljekarsko liječenje i druge usluge
- Istraživanje slučajeva zlostavljanja ili zanemarivanja i preduzimanje mjera za zaštitu djece i drugih ugroženih lica
- Rad sa prekršiocima u toku i posle izricanja presude, pružanje pomoći da bi se integrisali u zajednicu i promjenili ponašanje i stavove, da bi se izbjeglo dalje vršenje krivičnih djela
- Davanje savjeta zatvorskim upravnicima i odborima za uslovno puštanje na slobodu koji odlučuju na osnovu kojih uslova bi neki prekršilac trebalo da bude zatvoren, pušten iz zatvora ili prolazi kroz alternativne popravne mjere
- Zastupanje grupe klijenata u zajednici i lobiranje za rješavanje problema koji utiču na njih
- Programiranje razvoja, prevencije i intevernisanja radi zadovoljenja potreba zajednice
- Održavanje kontakata sa drugim organima za socijalni rad, obrazovnim ustanovama i njegovateljima koji su povezani s klijentima, radi pružanja informacija i dobijanja odgovora o cjeloukupnoj situaciji i napretku klijenata