Stručni saradnici za korisničku podršku informaciono-komunikacione tehnologije (IKT) pružaju tehničku pomoć korisnicima direktno ili telefonom, elektronskom poštom ili drugim elektronskim sredstvima, uključujući dijagnostikovanje i rešavanje pitanja i problema sa softverom, hardverom, kompjuterskom perifernom opremom, mrežama, bazama podataka i internetom i davanje uputstva i podrške u razvoju, instaliranju i održavanju sistema.
Nivo vještina:
Vešt
Provjera plate
Zadaci i dužnosti
- Odgovaranje na zahtjeve korisnika u vezi sa radom softvera ili hardvera u cilju rješavanja problema
- Unošenje komandi i posmatranje funkcionisanja sistema da bi se obezbjedio pravilan rad i uočile greške
- Instaliranje i obavljanje manjih popravki hardvera, softvera ili periferne opreme, na osnovu specifikacija konstrukcije ili instalacije
- Nadgledanje svakodnevnog rada komunikacionih i kompjuterskih sistema
- Postavljanje/pripremu opreme na kojoj će raditi zaposleni radnici, postavljanje i obezbjeđenje pravilne instalacije kablova, operativnih sistema ili odgovarajućeg softvera
- Održavanje podataka o dnevnim komunikacionim transakcijama, problemima i aktivnostima koje su preduzete za njihovo rješavanje ili o operacijama instalacije
- Simuliranje ili reprodukovanje tehničkih problema koje imaju korisnici
- Konsultovanje uputstava, tehničkih priručnika i drugih dokumenata u cilju istraživanja i sprovođenja rešenja
- Pomaganje programerima za aplikacije, razvijačima sistema i drugim ICT profesionalcima da razviju i testiraju ICT proizvode i usluge